tisdag 10 mars 2009

Usch idag ska jag jobba kväll. Har varit ledig fem dagar. Varför är det så segt att gå tillbaka då, man borde ju vara utvilad då eller? Tänk om man bara hade kunnat jobba två-tre dagar i veckan eller mellan 9-14. Det tror jag hade räckt för mig. Vara ledig helt tror jag inte hade varit bra, för man behöver den sociala kontakten. Jag har nu på morgonen fixat stallet och gått en runda med vovisarna. Det är härligt att komma ut så tidigt på morgonen man blir så full av energi. Gud så fåglarna sjunger, du har nog rätt syrran våren är på väg. Ska försöka sätta mig ner och göra en annons på hästarna. Men det är svårt, men vet ju inte var de hamnar. Någon som vet nån som vill ha en häst eller två?? Priset är inte viktigast, det är viktigare att de hamnar hos någon vettig person som tar väl hand om dem:).

6 kommentarer:

  1. VArför går du inte ner och jobbar 75%. Allt handlar om att prioritera ;)
    Det är bara första månaden man får panik!!! när man får ut sin lön och ser hur lite det är, men konstigt nog så vänjer man sig och jag tror inte man har mer kvar i slutet av månaden när man jobbar heltid. Så var det inte för oss iaf :)

    SvaraRadera
  2. Sitter nu vid pappas dator och har lustig nog kommit in på din blogg och kan kommentera!!!Måste man vara i Hässlehåla kanske? Känner inte din kompisar någon som vill köpa hästar? En tjej på jobbet som bor utanför Eslöv har häst kan fråga om de vill ha fler eller om de känner någon annnan

    SvaraRadera
  3. Visst är det underbar att komma ut och höra alla fåglar. Man blir på så himla bra humör. Tyvärr känner jag ingen som är hästintresserad, men jag hoppas att det löser sig och jag lovar att hålla mina öron öppna.
    Ang jobbet så förstår jag hur du känner. När man varit ledig så är det lite svårt, men när man är på jobbet är det ok. Själv jobbar jag 80% Vilket är kanon kan rekomendera det:

    SvaraRadera
  4. Eller som jag 7h/dag :) det är oxå bra!

    SvaraRadera
  5. Gerdt känner några bor på gårdar och har hästar. Vilket pris har ni tänkt för dem?

    SvaraRadera
  6. Mellan 20-25 kan gå ner om det är vettigt folk

    SvaraRadera