söndag 29 mars 2009

I helgen har jag varit på en jätterolig handler kurs med Gerard O'shea. Han inspirerade och gav dig många nya tränings tips, inte bara inför utställningar, utan kontakt övningar som man kan använda i den vanliga vardags lydnaden. Han gav oss många skratt åt oss själva och fick oss att tänka lite på hur hunden uppfattar oss och det vi försöker få den till att göra. Jag rekommenderar er verkligen att gå på sådana här kurser för det ger dig ett helt nytt synsätt på hur vi hanterar hunden och hur den uppfattar oss och vår värld. Jag är trött men glad och jag har en hund som är ännu tröttare. Imorgon är det sista gången på lydnads kursen tyvärr. Jag hoppas att det snart skall starta en ny, så vi kan fortsätta att utvecklas. Så länge får vi köra viltspår och det är ju inte fy skam. Hoppas vi skall klara anlagsprovet i vår, det hade verkligen varit kul. Mycket hund i bloggen idag, men så är det när det varit hund och hundprat en hel helg. Hörde att ni hade trevligt på bloggträffen, jag ska försöka ordna så jag kommer till Dalsland, om allt går som jag vill har jag semester då. Ser fram emot detta.

5 kommentarer:

  1. Du skriver så förståndigt en annan bara svamlar i sin blogg=) Ska vi försök lägga ett spår en dag? Är du ledig nåt i veckan kanske? Bäst att passa på medans man ännu är hög efter helgens kurs. Häromi har saxar av eget märke som enligt många är helt ok. Kramis

    SvaraRadera
  2. Låter som om du/ni haft en händelserik helg. Och fått mycket inputt. (hur stavas det?)
    Hoppas att vi ses i Dalsland.

    SvaraRadera
  3. Låter kul du får lära mig och Ronja lite.

    SvaraRadera
  4. Låter kul du får lära mig och Ronja lite.
    Kram

    SvaraRadera