onsdag 11 februari 2009


Host host, undrar om man kan hosta ihjäl, sig känns så i alla fall. Här är väl inget nytt. Det snöar och det är ju rätt mysigt när man sitter under filten och kurar. Är glad att jag slipper vara ute och köra bil. Johannes är fortfarande febrig men ändå piggare än igår. Tror inte han har sovit så mkt sen han var liten bebis. Totalt på hela dagen igår, så var han vaken fyra och en halv timme. Har precis släppt ut Trixi och Ceasar i snön, de ser helt underbara ut. Hoppar och leker i snön, Ceasar får tyvärr så mkt snöklumpar i pälsen. Är lite jobbigt att behöva duscha honom varje gång han varit ute för att få väck dessa klumpar. Nu satte jag på honom overall, så nu blir det bara runt tassarna i alla fall. När det är sånt här väder så får det mig att tänka på Idre fjäll, lyckans ostar ni som ska dit nästa vecka. Är så avundsjuk. Bilden bredvid är från förra gången vi var där med famijen Düberg. Nästa år SKA jag åka, vart vet jag inte men åka skidor ska jag.

4 kommentarer:

  1. Lider med dig, att hosta i hjäl sig är inte kul. Vet för jag har stora porblem med min astma och hostar bara jag reser mig upp från en stol. När man tittar ut och ser all underbar snö så vill man på ett sätt ut och på ett annat sätt stanna kvar inne och mysa.
    Ang åka skidor så kan jag oxå bara säga att jag ska till fjällen nästa år. Vem vet var! Tänk om vi möts! Sanolikheten är nog inte så stor, men tänk om.

    SvaraRadera
  2. "Vi drar till fjällen, fest hela kvällen, se upp i backen för Skånska Attacken :D

    SvaraRadera
  3. Kul att du är tillbaka i vår bloggvärld moster. Krya på er därhemma i Hörjaskogen. Massor av kramar från Snödala...

    SvaraRadera
  4. Hej syrran.
    Kul att du börjat blogga igen. Du är också välkommen den 27:e om du kan. Hoppas du inte planerat Johannes kalas då. Krya på er.
    Kram syrran

    SvaraRadera