tisdag 10 februari 2009

Hej igen.
Efter mkt tjatande från alla så ska jag försöka skriva lite om vad som händer här ute i skogen. Just idag är jag hemma med Johannes, han har hög feber och känner av halsen. Tydligen något som går för när jag ringde skolan så sa de; Jaha en till. Känner även mig själv lite rosslig och hängig. Något som jag inte kan förstå, det är varför man är så tramsig och har dåligt samvete för att man inte går till jobbet och slavar. Jag vet att vi är underbemannade men det är väl egentligen inte mitt problem utan arbetsgivarens. Vi har ju länge sagt att de måste tillsätta tjänsterna som är vakanta, men nej då de ska ju spara. Så de kan gott ha det, ska genast sluta ha dåligt samvete. Annars händer det väl inte så mkt idag. Ida ska väl träna fotboll. De har ute träning nu i det "underbara" vårvädret. Nu ska jag gå och ge min lille son lite glass. Får ju skämma bort dem lite när de är sjuka eller hur?

3 kommentarer:

  1. Kul att du har börjat att blogga igen men synd att du skriver på "kinesiska" så att man ej kan läsa.
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Så ja, nu kan man läsa :)
    Jaha...så ni har oxå en sjukling i familjen...trist.
    Lite glass gör nog susen ;)

    SvaraRadera
  3. Hej på dig.
    Jag gillar att läsa bloggar så det kommer jag gör med dig oxå. Mindre kul att ni inte mår så bra, hoppas att det inte bryter ut på dig med. Hälsa Johannes att krya på sig.
    kram

    SvaraRadera