fredag 5 mars 2010

Äntligen fredag:)

Så var det dax för fredags mys:) Sitter med ett gott glas vin och är mätt och belåten. Bäst att njuta för helgen är full-bokad. Imorgon är det hockey-match med samling kl 7, okristlig tid en lördagmorgon tycker jag. Kanske jag kan prata mig ur det så jag kan vara hemma och släppa ut hästarna eller nåt:). På kvällen skall vi ha lite kul med hockey-föräldrarna och spela bowling samt äta lite gott efteråt. Förra gången vi gjorde det så hade vi skitkul. På söndag skall Johannes, Isak och Elias ha kalas för alla killarna i hockeylaget. De skall till laserdom i Kristianstad. Då får man väl veta att man lever antar jag:). Jag hade också tänkt att jag skulle hinna lägga in någon lång härlig promenad med hundarna. Längtar till snön försvinner så spårkursen kan börja igen. Idag på jobbet så sa Helen till mig att det var dax att anmäla till vårens agility kurs. Så nu känns det faktiskt som om det händer nåt, har saknat att gå på kurs. Det finns bara så mycket kul att det är svårt att välja.
Mina kära systrar är i Thailand och jag är inte ett dugg avundsjuk (nu ljög jag lite tror jag bestämt), men en vår i gamla Sverige är inte helt fel heller
.

7 kommentarer:

  1. Skål kära du :)Visst vore Thailand skönt men en vår i skåne är inte fy skam det heller. Kurs med vovve är jättekul...fattar inte varför jag inte kom på det innan :) men bättre sent än aldrig...just nu går jag och Freija fortsättningskursen (den efter valpkursen) det är kul men frejia är lite (läs mycket) slyngel nu så vissa moment går "sådär" ;)

    SvaraRadera
  2. Håller med om att det äntligen är fredag, veckans bästa dag om du frågar mig!
    Visst är det kul att gå på kurs, helst skulle man vilja gå på allt!
    Såg att Carina hade sytt utställningstäcke till din kille så inte kan du väl klippa i pälsen!!! Min uppfödare förbjuder mig att använda saxen, hon är hård :-)
    Önskar er en härlig helg!

    SvaraRadera
  3. Nej, Sverige i sommarskrud är inte helt fel det heller, men just nu är nog jag också lite avundssjuk på dina systrar. Vill ha vår nu....
    /Elons matte

    SvaraRadera
  4. Sverige är inte helt fel.
    Tänk att alla fyra årstiderna har sin charm.
    Det hade varit jobbigt med bara värme o sol hela tiden.
    Kul att kurserna börjat att dra igång igen.
    Det gillar vi massor också!!
    Ha en trevlig helg!!!

    SvaraRadera
  5. Blev också lite kurssugen men lutar åt att jagnöjer migmed spåret i vår och skjutsar Mickan och Lowa på deras ev kurs. Hade gäran åkt till Thailand ohh tänk sol varmt vatten bad inte ais jag heller. Ses i helgen kramis

    SvaraRadera
  6. Det har varit en underbar vinter men det ska bli så skönt när snön smälter bort.

    SvaraRadera
  7. Visst är fredaegn den bästa dagen på veckan, man har hela helgen framför sig! Lät som om du hade en uppbokad helg, hoppas den var trevlig.
    Suklle gärna åka till Thailand jag oxå, för gott. om man bara kunde få med sig hundarna och sen försörja sig oxå, skulle inte sakna Sverige alls ( tror jag... )
    /Malin

    SvaraRadera