söndag 5 april 2009

Lika skönt det var igår, lika snålkallt är det idag. Jag och Ceasar har varit på spårkurs idag. Ceasar klarade sitt spår jättefint. Backarna där vi gick spåret, gick inte av för hackor kan jag säga. Det var mycket mjölksyra i låren när vi hade tagit oss upp, men det bekymmrar inte en spårglad cocker som fortsatte i samma tempo. Duktig var han i alla fall och klöven var rolig idag. Han bar den halvvägs tillbaka till bilen, sen fick matte äran att bära den resten. Av spåren vi la idag så var det ena ett jättebra 600m spår, det andra hade vi lyckats göra ett perfekt 600m spår till, problemet var bara att det skulle bara vara 300m. Kan var svårt det där med avstånd när man går i skog och mark. Jag lyckades inte med att komma bort i alla fall, som en av de andra deltagarna. Han var borta i en och en halv timme. Behöver jag säga att spår tränarna och frun var oroliga. Imorgon är det jobb igen, tyvärr infaller min lediga dag på långfredag, så veckan blir lika lång som vanligt. Ungarna får i alla fall ledigt skönt för dem. Dagen avslutades hos mamma och pappa där vi tittade på diabilder från när jag var liten. Det var kul, tror inte jag har sett bilderna sedan jag flyttade hemifrån. Johannes stannade kvar hos mormor och morfar för han ville inte på fritids imorgon. Lite sorgligare är att vi tagit farväl av Ärtan och My, de springer nu på de gröna ängarna någonstans, utan att ha ont i sina ben. Man undrar ibland om man ska ha djur för det gör så fruktansvärt ont att göra av med dem. Men de ger ju så mycket också, det är det man får komma ihåg, sådana här
tunga gånger

.

5 kommentarer:

  1. Även om det är snor kallt så är det skönt att vara ute. Sitter på jobb och längtar ut. Kan tänka att du är glad för att hunden är duktig. man blir stolt som en tupp. Tåkigt att du ska jobba hela veckan. Får hoppas att långfredagen blir låååånnnnggggg.

    SvaraRadera
  2. Det är roligt att det går så bra för Ceasar. Visste inte om detta med hästarna. När hände det?

    SvaraRadera
  3. Ja varje gång man måste ta farväl över sina djur undrar man hur man kan vara så jäkla korkad att skaffa djur när man vet att man troligtvis kommer att överleva dem, varför utsätter man sig för smärtan att förlora en vän???....ja, precis som du skriver De ger så mycket :)

    SvaraRadera
  4. Tråkigt med hästarna... :o(

    SvaraRadera
  5. Trösten är väl att ni och Barton givit dem många bra och fina år på gården. Skönt att veta att de inte lider mer, men jag förstår att ni saknar dem. Det blir tomt.

    SvaraRadera