lördag 11 april 2009

Glad påsk på er allihop. Efter jag varit på blåkulla, så kom jag hem med nya krafter och fick för mig att kratta i trädgården. Fy hundan vad tråkigt det är men man blir nöjd efteråt för det blir ju faktiskt fint. Uffe tvättade bilen på långfredagen, så idag gjorde jag ett ryck och dammsög och torka den invändigt också fruktansvärt tråkigt men nödvändigt. Josefin målade på stallet och Uffe började med att röja i källaren. Det blir tippen nästa helg har han sagt. Nu ska skiten väck och det är på tiden. Mamma och pappa har varit här i två dagar och hjälp till med vår härliga trädgård. Inte dumt med privata trädgårds mästare, speciellt inte om man som jag helst vill slippa just det. Imorgon städar vi vidare i källaren men nu får det räcka för idag. Grattis kära gubbe på namnsdagen och du med Ylva om du läser detta.

3 kommentarer:

  1. Attan till att vara flitiga=) Fast vi har hållt på med liknade sysslor men utan trädgårdsmästare.Tänk jag kom också ihåg att gratta guben idag med lite hjälp av norran. Missade dig i trängslen på blåkulla men vi får ta igen det på måndag. Natti natt

    SvaraRadera
  2. Tyckte väl det var du som jag såg på en av kullarna vid blåkulla. Jag hade en ny kvast i år. Katten som jag tog av grannen ville inte sitta kvar till en början, men när hon såg att kaffepannan var den samma så var det ok.

    SvaraRadera
  3. Så flitiga alla verkar vara. Skönt att vår-röja lite när man för en gångs skull har tid.

    SvaraRadera