torsdag 2 april 2009

Äntligen är det vår. Det är så härligt ute. Har precis kört ungarna till skolan och sedan släppt hästarna i hagen. Hundarna for omkring och fullständigt sprudlade av glädje. Kan man få bättre start på dagen. Satt ner utanför stallet och bara njöt av vårsolen. Detta är healing för kroppen, man bli genast på så mycket bättre humör och hela livet känns lättare tycker jag. Det är en ren fröjd att lyssna på fåglarna. Nu har jag gått in för jag väntar på att Uffes syrra Kristina skall ringa för vi tänkte ta en tur på Hovdala med hundarna. I eftermiddag skall Johannes leka med Alfred, då tänkte jag passa på och ta fram lite påsk pynt. Nu skulle jag kunna vara ledig fram till oktober det hade passat mig perfekt.

5 kommentarer:

  1. Det är nu man faktiskt UPPSKATTAR att bo på landet. Vinterhalvåret känns bara mörkt och lerigt...

    SvaraRadera
  2. Ja landet är härligt på våren och sommaren men för övrigt bor jag hellre i stan. Ja tänk om man hade ekonomi till att vara ledig på sommarhalvåret. Själv skulle jag kunna gå i pension just nu förstår inte de som vill arbeta efter 65. Eller är jag konstig???

    SvaraRadera
  3. NEJ Annette du är inte konstig....tänk på stackars mig som har mååååånga år kvar. Skall dock gå när jag är 61....glöm att jag tänker gå till jobb när Henrik får ligga kvar i sängen...no,no,no....

    SvaraRadera
  4. Håller med till fullo. Vem skulle inte vilja vara ledig nu till oktorber????
    Våren är härlig!!!

    SvaraRadera