tisdag 31 augusti 2010

Igår var det dax för hundkurs igen. Jag ska vara ärlig och säga att jag kände inte alls för det, men när man väl kommer dit så är det skit skoj. Jag är så stolt över Ceasar och mig själv, för jag tycker vi är duktiga, om man nu får skryta. Igår körde vi lite vanlig lydnad sitt, ligg inkallning fotgående mm och då har alla sina hundar okopplade och det funkar jättebra i gruppen. I läxa till igår, hade vi att hundarna skulle sitta kvar, när vi kastade en boll bredvid eller bakom dem. Inget stort problem för Ceasar, för han tycker bollar är tråkiga. Men ingen i gruppen hade speciellt svårt för detta, så då hittade vår tränare på att han skulle dra ett kanin-skinn i en lina framför hundarna. Behöver jag säga att det genast blev svårare att få dem att sitta kvar:). Vid andra försöket satt Ceasar kvar, även om det ryckte i honom av lust att få springa efter. Matte var så stolt över sin ögonsten. Jag var inte själv om att vara stolt. Carina var också en glad matte när vi åkte hem. Det är så kul att se Carina, för ni ska veta att hon var allt annat än glad på mig när jag övertalade henne till att gå denna kursen:)

7 kommentarer:

  1. Längtar tills vi kommit så långt i träningen. Victor är en liten pest just nu. Tonårsfinne tror jag;)

    SvaraRadera
  2. Asgarvar! Bara att inse du vet mitt bästa=) ÄR så stolt över våra duktiga pojkar hade aldrig trorr att jag skulle våga ge mig på en kurs igen. Ett mycket stort extra plus är att gå med dig min kära kära vän!

    SvaraRadera
  3. Duktiga Ceasar...skam den som ger sig ; )

    SvaraRadera
  4. Ni är så duktiga, både du och Carina!!! Och såklart Ceasar och Caspian också :-)
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. På tisdag ska vi ha den första praktik timmen det ska bli spännande. Hoppas att det går bra för oss oxå som det har gjort för er. Vet att Ceasar är äldre och har trännat betydligt mer än Miss Yoda men man kan ju alltid önska
    ha de kram

    SvaraRadera
  6. Så duktiga ni är (och vovvarna så klart)! Inte en chans att någon av våra hade suttit still när kanin-skinnet kom fram... hi hi...

    SvaraRadera