tisdag 10 augusti 2010

HUNDKURS

Igår var det ny dax för Ceasar och mig att börja fortsättnings kurs i lydnad. Vi har ju haft ett uppehåll på ett år nu. Det var jätte skoj, mkt bra ledare som både kunde förklara och hjälpa en. Ceasar fick berömd godkänd av mig, jag var så stolt över honom. Mitt nya mål nu, när viltspårs målet är uppfyllt, är att få gå apporterings kurs grund och så småningom (och då menar jag långt fram) kunna göra jaktprov/workingprov. Vi skall dock fortfarande spåra men det får stå tillbaka lite nu.

Nu har jag bara sex arbets-tillfällen kvar i Hässleholm. Känns väl lite konstigt jag har ju jobbat där ett tag, men jag är i o f s bara tjänstledig så jag kan ju ångra mig. Men det ska bli spännade att få komma till CSK och se lite annat.

Det bästa är att jag börjar med en liten mjukstart, för den 9 september sticker vi till Turkiet i en vecka. Det ska bli så skönt och få slappa och bada lite innan hösten kommer på allvar. Vi ska åka tillsammans med Anneli och Jörgen och deras två barn.

Ha det gott....

10 kommentarer:

  1. ROLIGT att du bloggar igen :) saknat dig! Kul med kurs och att Ceasar är duktig kille vet vi ju :)
    Spännande med nytt jobb blir säker super! och att åka till solsemester innan låter väl ännu goare :)

    SvaraRadera
  2. Måste fråga dig som håller på med spår. Vi ska ju börja med Elon nu i september på spårkurs. Hur gör man om man vill få Elon registrerad som eftersökshund vid skadat vilt ? Vad måste man göra och var vänder man sig ?
    /Elons matte

    SvaraRadera
  3. Visst var det kul igår?!! Haha måste varit sper eftersom till och med jag gillade det=) Kram på dig gumman!!!!

    SvaraRadera
  4. Kul att det går bra för Ceasar, duktiga killen. Härligt med en Turkietresa nu när det verkar som den svenska sommaren är över...

    SvaraRadera
  5. Den där Turkietresan skulle vår matte gärna hängt med på, det låter ssåååå superhärligt!!
    Kul med lydnadsträning, det hade vi gärna hängt med på.
    Vov från grabbarna boys!!

    SvaraRadera
  6. Du har ju mycket nytt och roligt att se fram emot! Kul att kursen verkar bra och ledaren spelar ju en stor roll!
    Turkiet låter ju bara så häääärligt!!! Blir en bra förlängning på sommaren!

    SvaraRadera
  7. Det brukar alltid vara ett lyft och utvecklande att byta jobb, så blir det säker även denna gången.

    SvaraRadera
  8. Lycka till med Ceasar, han är ju duktig. Alltid blandade känslor med nytt jobb. Kul och jobbigt. Hoppas du kommer att trivas annars är det ju bara att jobba i Hässleholm igen.

    SvaraRadera
  9. kul att du bloggar igen. Lycka till med jobbet på CSK. Hoppas att ni får en givande hundkurs under hösten.

    SvaraRadera