fredag 27 augusti 2010


Då var det äntligen fredag. Vecckan har varit lång men rolig. Aldrig trodde jag väl att det var så många som jobbade på operation i Kristianstad. Jag har hälsat och hälsat men säkert glömt någon som tycker jag är dryg. De är alla jätte snälla och hjälpsamma. Denna veckan har jag gått med undersköterskorna, ett säkert kort om man ska lära sig hitta. Om man ställer sig i såret direkt så blir det, att man inte vet var alla grejor finns och det är måååååånnnga grejor vill jag lova. Denna veckan har jag sett allt möjligt från öron opererationer på små barn, carotisstenos, planerat kjesarsnitt mm. Jag har även haft vuxen HLR och barn HLR och lyft teknik. Så det är mkt nytt och huvudet är fullt av intryck. Men jag har roligt...............:)


7 kommentarer:

  1. Låter som du får vara med om en hel del KUL.

    SvaraRadera
  2. Det är bra att våga byta jobb. Man lär sig mycket, båda av arbetsuppgifterna och alla nya människor.

    SvaraRadera
  3. Vad kul att läsa att du har det bra på nya jobbet. Håller med om att det är super att hitta var allt finns, en dag står man där och ska finna något snabbt. Tid är viktigt även inom op. Ha det fortsatt kul
    kram

    SvaraRadera
  4. Låter kul och framför allt omväxlande. Lycka till : )

    SvaraRadera
  5. Du borde vara dödstrött, det borde du bli efter så mycket nytt.
    Men det verkar som du har jättekul och det är ju så viktigt.
    Hoppas det håller i sig.
    Själv stormtrivs jag på mitt nya jobb i köket på landstinget i Karlshamn.
    Kram!!

    SvaraRadera
  6. Kul att du trivs! Vad betyder HLR?

    SvaraRadera
  7. Hjärt och lungräddning. Härligt att du har kul mamsen;) Jag sa ju att det skulle bli bra. Storkram!

    SvaraRadera