tisdag 18 november 2008

Regn, regn och åter regn

Idag har jag varit och hälsat på i Johannes skola. Det är ett gäng härliga ungar men ack vad de kan prata. Deras fröken måste ha en ängels tålamod. Det förklarar ju i och för sig varför inte jag är nån lärare, för emellanåt var jag nära att ställa mig upp och skrika "tysta och lyssna på fröken". Ett under att de kan koncentrera sig på någonting. Ändå tyckte jag fröken Gunnel tog det bra, precis lagom sträng tror jag, även om jag nog tyckte att hon kunde ta i lite mer ibland. Men det var ju det här med tålamod som jag inte hade..
Annars är det ju för tråkigt väder idag, ingen vill ju vara ute, inte hästar och katter i alla fall. Hästarna kom springande för allt vad de var värda när jag kom hem. Vi vill in sa de. Tog dock en blöt runda med hundarna först. Ceasar tyckte det var helt okej, men Trixi undrade vad det var för påhitt, man blir ju blöt sa hon och blängde på mig. Nu har de kurrat ihop sig här i data rummet med mig och bara myser. Längtar faktiskt till advent så man kan få ännu mer mysfaktor. Jag älskar att tända ljus och dricka lite glögg och äta pepparkakor. Men det är ju inte så långt kvar nu.
Glömde att skriva att idag har jag varit uppe tidigt för kl fyra inatt lämnade jag Ida vid skolan för de skulle åka till Tyskland och besöka koncentrations läger där. Inte klokt att det faktiskt finns människor som säger att det faktiskt inte har ägt rum.
Nu ska jag flumma runt på andras bloggar och hemsidor för att få lite ideér till min Kram på er alla

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag hittade hit via Carinas sida. Det är så kul att följa utvecklingen av Tindras valpar: vi har Ceasars syster Nanna, så jag kommer nog tillbaka hit då och då, om jag får! (Skulle önska att även Nossan hade en sida.)
    Hälsningar Katarina

    SvaraRadera