torsdag 20 november 2008

Igår var jag och mina systrar med tillhörande gubbar och tittade på Lena PH och Orup. Det var kanon bra, mycket bättre än jag trodde faktiskt. Hade en stressig eftermiddag då jag for ifrån jobbet vi halv fyra för att stressa bort och plocka upp pappa, som skulle vara barnvakt, sen bort till fritids för att hämta Johannes. Fort hem där två hundar stod och ville ut på promenad. Sa till pappa att gå in med Johannes, for iväg ut i kolsvarta mörkret och halv storm med två yrväder till hundar. Väl hemkommen igen efter att famlat runt här på skogsvägar, så var det bara att bita i sura äpplet och ge sig ut i stallet. Efter en snabb mockning och utfodring så trodde jag att det skulle vara lätt att ta in dem. Jodå de stora kom, men inte ville shetisarna komma inte. Så ut i hagen och hämta dem, naturligtvis så långt bort som möjligt. Nu började ju ilskan komma så några väl valda ord blev det till gubben när han väl kom hem. Nu var kl. fem och halv sju skulle vi vara i Lund, föreställningen började halv åtta. In i duschen naturligtvis kallt vatten för vi hade ju inte hunnit elda. Tjugo över fem så satt vi i bilen på väg äntligen. Men vad händer, jo c:a en kilometer från Norra Rörum så har det precis trillat en stor gran över vägen, total stopp. Nu fick jag nästan ett hysteriskt anfall. Jaja vad gör man, vi fick ju vända bilen och köra hela vägen tillbaka en omväg som tog 25 minuter av vår redan korta tid. Ringde till syrran sa att nu var det bråttom så de fick gå ut. Anlände i sista stund till Malmö och Baltiska hallen, in och leta upp platser bara för att upptäcka att det redan sitter nån på våra platser. De satt på fel rad visade det sig så väck med dem och vips så började showen. Tack och lov så var det en jätte bra show som var värd alla strapatser. Gissa om jag är en slagen hjälte idag, var inte i säng förrän vid halv ett och upp igen vid fem. Tror jag börjar bli för gammal. Nästa onsdag är det dags för Jesus Christ Superstar, så de blir väl en liknade dag då, förhoppningsvis utan fallande träd.

1 kommentar: