lördag 1 maj 2010

Ögonlys

I torsdags var jag och Carina på utflykt till vetrinär kliniken i Näsum. Där ögonlyste vi våra ögonstenar och det var ua. Jag passade även på att ta optigentest på Ceasar, så nu får ni hålla tummarna på att det är bra.

Idag har jag och Carina tagit en lång runda med vovisarna och när vi kom hem så kröp det inte mindre än fem fästingar på killen. Jag har nu satt droppar på Trix (som inte tål halsband) och halsband på Ceasar. Det känns som de kryper överallt på mig med, äckliga djur.

Uffe och Johannes är och fiskar så jag sitter här och njuter av lugnet. Funderar på om jag ska ta ett bad och ett glas gott vin, storfiskarna skall ha pizza med hem sen. Det är så skönt att inte ha några måsten över sig, utan bara slappa och njuta..

8 kommentarer:

  1. Fästingar är så äckliga!!!!

    Men vaddå pizza!? det är väl fisk de skall ha med sig ;)

    SvaraRadera
  2. Grattis till att Ceasar hade ua på ögonlysningen, hoppas på lika glädjande resultat på optigentestet.
    Usch för fästingar, det blir halsband här på våra vovvar också. Har inte haft halsbanden tidigare så jag hoppas att de kommer att tåla dem.
    Låter som en underbar kväll, lugnt och skönt utan en massa krav! Vi ska också ta det lugnt, äta lite gott och titta på en Wallander film.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Låter mysigt men jag säger som Sandra ska de inte ha fisk med sig hem????

    SvaraRadera
  4. Kalle undrar var dom fiskar någonstans? Kan man fiska pizza????

    SvaraRadera
  5. Det undrar vår matte också.
    Kan man fiska pizza!!!!!
    Isåfall vill vi göra det.
    Ha en mysig kväll.
    Kram!!

    SvaraRadera
  6. Pizza till förrätt och nyfångad fisk till huvudrätt, kanske?
    Håller med dig om att fästingar är vedervärdiga! Kan inte se att de gör någon nytta alls. Den som kan uppfinna ett utrotningsmedel skulle nog göra storkovan.

    SvaraRadera
  7. Mmmm... Pizza och vin låter som en utmärkt plan en lördagskväll... =)

    SvaraRadera
  8. Fick de någon fisk eller handlade på vägen hem????

    SvaraRadera