söndag 24 januari 2010

Scandinavium här kommer vi och valp-mys

Igår var det avfärd mot Göteborg och Scandinavium. Team-01 skulle vara paus underhållning i matchen mellan Frölunda och Modo. Det var avresa från Tyringe vid 10:30 och efter mat i Varberg så kom vi till ett kallt Göteborg. Där uppe blev det en snabb visit i Nordstan medan vi väntade på Josse och Anders som skulle bjuda oss på fika. De har hittat en mysig etta med högt i tak och stora härliga fönster. Så gott att få tillfälle att rå om dem en stund. Kl 17:30 var det samling igen för gänget, tror ingen av grabbarna hade insett att det skulle vara ett utsålt Scandinavium c:a 12 000 åskådare, som skulle kolla när det spelade. Detta var kanske tur för då hade de kanske inte vågat:). Kvällen avslutades med att de fick autografer av Frölundas nr 10 Fredrik Pettersson, som för övrigt gjorde mål igår. En anna upplevelse var att "Foppa" spelade för Modo, tyvärr kom inte han och gav autografer. Modo vann med 3-2, som jag dessutom hade tippat, så jag vann en liten slant.


Scandinavium i Frölundas färger

Centrera


Frölunda spelarna på väg in

Nr 9 Johannes Gunnarsson

Team-01 med Fredrik Pettersson


En stolt kille



Idag har matte och jag varit och haft valp-mys. Ja ialla fall matte, jag tyckte att de där små dvärgarna, som gammel-matte påstår är av den ädla rasen Cocker spaniel, var lite läskiga. Och käre broder Caspian han hade vaknat på fel sida och bara ville vara i fred, så de var tur att damerna i huset var trevliga, mamma Tindra var t om på lite lekhumör, men bäst av de alla var lilla syster Lowa. Matte satt bara och mös med en av de där dvärgarna och hotade t om med att hon skulle släpa hem den, tur att husse är mer förståndig:)

Mamma och jag

Jag, mamma och Caspian





9 kommentarer:

  1. Vilken cool upplevelse för grabbarna!!! fräckt! Ceasar får komma ner och busa med freija på lördag :)

    SvaraRadera
  2. Hm tycker Caspian ska jag tycka brossan är kul när han ändå bara flörtar med syrran nån måtta får det väl vara=)

    SvaraRadera
  3. Johannes Gunnarsson - en blivande Indian! Vilken duktig lillhusse du har, Ceasar! Tycker bilden på dig mamma och Caspian är jättefin!
    Kram från Nanna

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig upplevelse att få "spela" inför ett fullsatt scandinavium. Heja Hannes!!!

    SvaraRadera
  5. Verkligen kul för Johannes att få spela på Scandinavium! Synd att han inte fick autograf av Foppa. Då hade nog Sandra blivit avis... :P

    SvaraRadera
  6. Ja, jag skulle aldrig våga åka och titta på valparna. Inte med tanke på min reaktion när jag såg Herman med syskon. Glömde t.o.m. att hälsa på Carina. Härliga bilder på "släkten"

    SvaraRadera
  7. Förstår att det var en härlig upplevelse för Johannes. Hemskt "oroligt" för Ceasar kanske???!!!

    SvaraRadera
  8. Frölunda som gäller alltså ? Häftigt för killarna att uppleva detta, för det är ju inte så lite folk heller. Häftigt ! Fina cockrar, det var därför jag kikade in. Vi, maken och jag, har själva en Elon. Han fyller 1 år på måndag : )
    Ha det gott ! Hälsningar Elons matte, som håller på LHC och det gör Elon med, det kan man se i bloggen ; )

    SvaraRadera
  9. Just det bloggadressen: http://cockernelon.wordpress.com

    SvaraRadera