onsdag 2 september 2009

Jaha det var inte länge jag fick ha min lilla Josefine hemma. Igår ringde de från högskolan i Göteborg och erbjöd henne en plats, som hon tackade ja till. Så igår kväll bar det av till Götet igen. Det är väl kul tycker jag, men samtidigt så känns det, för nu ska hon ju vara där i TRE år, vilket förmodligen betyder att hon blir kvar där uppe sen med. Får trösta mig med att det bara tar lite mer än två timmar upp. Det kunde ju varit värre. Ida skall idag bli stylad av treorna, blir lite avundsjuk faktiskt. Hon skulle få ny färg och bli klippt och kanske nåt mer som jag inte minns. Erbjöd mig att ta hennes plats, men se det fick jag inte, snålt eller hur?? I måndags var jag på agility och det var skit kul. Det skriver jag i och för sig om allt jag gör med den hunden, men detta var riktigt kul. Vi hade först lite teori, sen gick vi ut och tränade. Dagens stationer var att träna på hopp över hinder, tunnel och slalom. Vi har tre tränare och är nio stycken så där var mycket hjälp. Ceasar tyckte att hinder och tunnel var kul, men varför springa mellan en massa pinnar när man kommer till godiset mycket snabbare med att springa brevid??!! Så vi får ta och träna slalom hemma under denna veckan. Har varit och letat upp orange pinnar i Uffes verkstad och satt upp på gräsmattan, så nu ska det tränas.

7 kommentarer:

  1. Så roligt för Josefine att hon kom in i Göteborg. Klart att du inte pinnar in till henne på en kvart som tidigare, men avstånden käns ju mindre nu med alla bloggar, sms osv. Och som du sa två timmars resa. Synd bara att bensinen är så dyr. Var skall hon bo?

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du har en dotter här i Göteborg! Var går hon? Min Elinor och hennes bror Fabian pluggar båda på Humanistiska fakulteten. Kanske de ses..?
    Nanna tyckte också Agility var jättekul - och det tyckte jag också; det var bara brist på tid som fick mig att lägga av. Fick inte riktigt till det där med träning.
    Katarina
    PS Vilken fin header! vad tjusig han är!

    SvaraRadera
  4. Oj då... Jag skrev en kommentar här igår men den verkar ha försvunnit. Kul för Josse att hon kom in men jag förstår att ni kommer sakna henne. Fast å andra sidan så har ju du & Uffe en anledning att smita i väg till Gbrg lite då & då... Aldrig fel... =)

    SvaraRadera
  5. Klart jobbit att någon som man älskar mycket flyttar. Men håller med Christin om det är kanon att ha orsak att åka till göttet oftare än tidigare.

    SvaraRadera
  6. Så fin bild på Freijas ståtliga storebror :)

    SvaraRadera
  7. Får hålla med dej agility är faktiskt riktigt kul. Hoppas så innerligt att min Candy fortsätter att tycka det.Jacki tycker också om det och är (tycker jag) ganska duktig. Men lydnaden sporrar mej ändå mer. Lycka till!

    SvaraRadera