måndag 24 augusti 2009

Efter tillsägelse från stora syrran så får jag väl göra ett nytt blogg försök. Har tappat gnistan men får väl försöka hitta den igen. Allt är väl i stugan, Ida har börjat gymnasiet och tycker det är skoj. Dock har hon vissa åsikter om pendlingen. De andra har ju fått lägenhet i Sibbhult och det är bara hon som måste pendla. Fy så elaka vi är som inte fixar en lägenhet. Vi har sagt att hon får försöka till jul, så får vi se hur det går. Johannes har ju börjat tvåan, kul tycker han. Märks lite skillnad på läxorna redan. Till fredag har han matte-läxa, läsläxa och tio rättstavnings ord. Men än så länge har han lätt för sig, han tycker matte är kul och han läser i stort sett allt. Jag själv har idag varit och gjort inträdes prov med Ceasar till grundkursen i agility. Vi KLARADE oss JIPPPPPPPI. Blev lite nervös när vi kom dit för min hund var ej kontaktbar, inte ens mamma scans köttbullar var intressant. Det var ju så många kompisar så han visste inte till sig vilken tass han skulle stå på. Men idag lärde jag mig att min hund har av och på knapp, för när det var min tur så tittade Ceasar på mig och sa " ska vi jobba nu okej". Han gick slalom LÖS runt de andra hundarna och han kom på inkallning utan att ta turen och hälsa på de andra. När vi var klara så var han okontaktbar igen. Han är rolig han:). Tyvärr var där en hund som inte bar sig så roligt åt och bet en av de andra förarna när hon hindrade honom att hoppa på hennes tik. Blev lite tråkig stämmning ett tag. Jag var glad att jag hade gjort mitt prov, annars hade jag nog blivit mer nervös. Så nu ska vi gå på kurs på måndag kvällar kl 19. Heja oss:)

6 kommentarer:

  1. Skratt...det där med okontaktbar hund känner jag igen..fniss...vi börjar valpkurs denna veckan...skall bli spännande! Sen börjar Z i sep :) kul att det går bra för barnen i skolan TROTS att ni är skittaskiga som inge fixar en lägenhet...skratt...ja dessa härliga ungdomar :) ....kommer jossan ner till skåne i höst eller blir kvar i gbg?
    KRAM
    ps kul att du skriver igen :)

    SvaraRadera
  2. Har ingen erfarenhet av hundar som inte vill lyssna, dock två killar som kan det där med att stänga av och på. Inte samma men lika ändå. Hihihi.
    Håller med Sandra det är jätte kul att du är tillbaka även om du inte har gnistan. Jag hoppas att du får den igen. Så det blir många härliga inlägg under hösten. Lycka till med era måndagskvällar.
    kram på dig

    SvaraRadera
  3. Så kul att Ceasar är så duktig!!! Vad det gäller Ida så förstår jag er... Inte lätt med tonårsdöttrar... Phuuuu... ;o)

    SvaraRadera
  4. Det lönar sig att gorma lite märker jag även Inger har lyckats med att skriva. Kul att det hjälpte. Roligt att Ceasar är så duktig förstår att du är stolt. Ronja kan stänga av hon också tycker jag, speciellt när hon ska gå fot!!!!. Förstår Ida, det är jobbigt att pendla, tar mycket tid sen är det ju kul att vara med kompisarna på fritiden. Det brukar alltid bli en fin gemenskap om man bor på skolan och det missar hon väl lite av när hon åker hem. Dessutom mognar man mycket med eget ansvar. Tycker ni ska ge henne chansen efter jul, går det inte bra är det bara att hämta hem henne igen.

    SvaraRadera
  5. HEj heja ni är bäst ! Kommer att klara kursen galant! vad gälle Ida förstår jag både er och hon men hade det varit min stackars dotter så hade det varit no,no men så är jag ju som jag är=)

    SvaraRadera
  6. håller med övriga skrivare, trevligt att du bloggar igen. Vi får väl skärpa oss lillsyran, för nettan lovar bloggfest till hösten.

    SvaraRadera