lördag 18 april 2009

Idag har jag varit på trimkurs. Och det ska jag tala om, att det är inte någon lätt grej att trimma. Men jag har haft en rolig dag och lärt mig jätte mycket. Vi var sex stycken flitiga elever och fem hundar. Vad vi inte visste var, att det var våra utställnings kompisar som också skulle dit. Vi är : Carina och Caspian, Åse och Ginny, Mona och Colin, Eva och Sanne som samsades om Grant, också jag och Ceasar. Mellan kl 9.30-16 stod våra stackars cockrar ut med oss och vår fumlighet. Jag är nöjd med resultatet, men jag får fixa bakdelen på Ceasar här hemma för det hann jag inte klart. Ikväll kom Kristina och Nicklas hit. De hade varit på kyrkogården och satt blommor på graven. Uffes pappa skulle blivit 77 idag. Vi chockade även stackars Kristina med en hemlighet, förlåt oss. Stackars Alice har gjort sig illa och var på djursjukhuset, krya på dig lilla du.

5 kommentarer:

  1. Bra att kunna trimma själv, kan tänka mig att det kostar en del annars.

    Alice, e det Kristinas hund? Vad har hänt????

    SvaraRadera
  2. Hoppas baken blev bra på Ceasar.Vadå ni chockade Kristina? Fattr ingenting.

    SvaraRadera
  3. Visst var vi duktiga idag och allra helst hundarna. Vill du träna exra så finns både Tindra och Teddy tillgängliga. Tror en havanaise kan bli urtjusig i cockertrimning=)Kan vi inte ses en dag bara för en promenad? Känns som länge sedan. Kramis

    SvaraRadera
  4. Du kan kanske öppna en salong för hundar när du är färdiglärd!

    SvaraRadera
  5. Vem är Alice? Hoppas allt har gått bra...

    SvaraRadera