måndag 6 april 2009

Idag har de preliminära intagningarna kommit till gymnasiet. Ida ringde mig på jobbet idag och var överlycklig för hon har kommit in på frisörlinjen i Sibbhult. Det var jättekul tycker jag. Jag hoppas nu inte hon blir besviken när den riktiga intagningen är i sommar. Håll en tumme för att inte intagnings poängen stiger för mycket. Nu återstår bara problemet hur i helsike man tar sig till Sibbhult. Det är nästan världens ände för mig, men det löser vi på något sätt. Idag var en bra dag på jobbet för mig, ett samtal kan ge en mycket. Tyvärr var det inte lika kul för de som jobbar kväll då det förmodligen blev övertid. Tycker att en del går till överdrift med sitt klagande över allt, men så är stämmningen just nu och en del har svårt att ta sig ur det, gnällkärringar är vad de är:) Ikväll är jag och Uffe helt barnfria för Johannes är kvar hos mormor och morfar, Ida är på domarkurs och Josse är hemma hos sig. Det blir så tyst i huset. Nu ska jag faktiskt gå och slänga mig på soffan och bara slappa fram till klockan 9, då ska jag köra och hämta Ida i Röke.

6 kommentarer:

  1. Vad kul för Ida!!!!Alltid nervös väntan men klart hon fixar det hela vägen. Behöver hon hårmodeller så är det bara att hojta till.Med mig kan hon inte misslyckas allt är en förbättring=) Tror snart stämningen på ditt jobb är i klass med den på mitt och hur den är vet du sen gammalt men dålig stämning tar sån energi från en.Kramis kramis

    SvaraRadera
  2. Vad roligt för Ida :) Sibbhult vart ligger det? Är det pendlingsavstånd? Hon kanske skulle ha sig en rosa coool Epa att åka i :)
    Jag ställer oxå gärna upp som provdocka...hon har nog många frivilla att provklippa på under sin skolgång till frisör :)
    KUL!!!!

    SvaraRadera
  3. Tror att Ida kommer passa jättebra som frisör. Håller alla tummar och tår för att hon kommer in.

    SvaraRadera
  4. Så kul, vi håller tummarna att poängen inte stiger men hon ska ju skicka in slutbetyget också. kanske hon blir sporrad att plugga lite extra sista månaderna och kan höja något betyg då. Jag är första kunden!!!!! Kram till er

    SvaraRadera
  5. Instämmer i skaran och tycker det är kul för IDA. Men var ligger Sibbhult? Har aldrig hört talas om den platsen.

    SvaraRadera
  6. Håller med alla de andra, jätte kul för Ida. Ibland räcker det med ett leende för att dagen är kanon och dennna gånge var det ett telsamtal. Håller även jag mina tummar.

    SvaraRadera