onsdag 3 februari 2010

Veckan som gott

Nu har vi flyttat Ida till Sibbhult. Hon har fått en etta med kokvrå, fast kokvrån är stor så hon får faktiskt plats med ett bord om hon vill. Hon hade tur och fick den ny tapetserad och nytt golv, så den är fräsch tycker jag. I söndags var vi på IKEA och shoppade loss. Det resulterade i en soffa, ett bord, en TV-bänk, överkast och en massa köks saker. Det blev fint tycker jag och jag tror fröken Ida är nöjd. I lördags tog vi en tur tll Lund för att fira Emils 10 års dag och sen avslutade vi kvällen hos Dübergs med lite Idre snack. Hundarna fick leka lite, i alla fall coola cox gänget, de gamla tog det mest lugnt och kolla in de andra två. Idag är jag hemma med Johannes som har ont i halsen och är febrig. Snön fortsätter att falla och jag längtar så till våren. Hästarna i onåd och hade nån frågat så hade de fått dem väldigt billigt kan jag lova. Nån som är intresserad?

5 kommentarer:

  1. Tror jag avstår men tack för erbjudandet=) hoppas Johannes kryar på sig.Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken tur Ida hade som fick en renoverad lya. Grattis till henne. Skönt att ikea finns där kan man shoppa los utan att bli helt ruinerad. Ang hästar så har jag inte någon plats för dem. Hade varit kul annars. Vi ska ju flytta när jag läst färdigt, vem vet vi kanske flyttar till landet.

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder även om jag också längtar efter våren nu. Du ska ju till idre först och det blir skönt. Jag har nedräkning inför Thailand 25 dagar kvar. Hästarna får du nog behålla för min del även om jag tycker de är vackra djur. Du vet ju hur jag är "snäll pålle". Kram till min goa systerson, hoppas han blir bättre snart. Ses på söndag vid 09.00 tiden.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh, vad roligt för Ida med ett "eget" ställe. Jag minns fortfarande känslan när jag fick min första egna lilla etta. Den var liten och trång men den var MITT hem.

    SvaraRadera
  5. Kikar in om något nytt har hänt. ha det bra.
    Hälsningar Elons matte

    SvaraRadera