lördag 27 augusti 2011

Idag stack Uffe och jag till Bosjökloster på jakt och fiskemässan. Vi hängde på låset och slapp köerna som man brukar fastna i:) I vanlig ordning hamnade jag på den övre terassen där hunduppvisningarna är. Idag började spanielretriver klubben med visning i grundläggande apportering. Det var kul att se, speciellt eftersom jag kände igen momenten från vår träning hos Roger. Det roligaste av allt var att jag tror att Ceasar kan de övningarna med :) Ska bli kul att få gå fortsättningskursen i vår. Efter det hade Jeppe Stridh en visning från sin hundskola och avslutningsvis så såg vi bevakningshundar visa upp när de markerade vapen i ryggsäckar.

Naturligtvis så minglade vi bland alla stånd och skytteuppvisningar också, men ni vet ju vad jag är mest intresserad av :)


Tyvärr gick tiden fort och vi fick skynda oss hem. Vi skulle ju till församlingshemmet i Hörja för att ha ett litet släktkalas. Idag skulle Uffes mormor blivit 100 år. Därför hade Margit, Laila och Börje ett kaffekalas, där det bjöds på kakor från mormors egna recept. En trevlig tipsrunda hade också fixats med fina priser :) Det var kul att träffas det blir ju allt för sällan trots att vi bor ganska nära varandra. Nu har vi lovat att vi ska försöka komma ut till Laila och Bengts stuga när det är konstrunda nästa år. Och vem vet vi kanske kommer hem med en tavla från konstnärinnan själv :)


Nu är vi hemkomna igen. Ida och Johannes som varit hemma idag ( johannes tur att bli sjuk ) vill ha pizza och hyra film. Det låter som en perfekt avsluting på dagen tycker jag. Imorgon väntar hundutställning med bästisen Carina, ska bli kul för det var längesen vi var på villovägar :D


Ha en trevlig lördagkväll !!







4 kommentarer:

  1. Rackarns hade helt glömt mässan=( längtar också till imrogon en dag med dig är guldkanten i tillvaron<3

    SvaraRadera
  2. Så kul att du har kommit igång igen med din blogg, nu hoppas vi du fortsätter.
    Snygg design!

    SvaraRadera
  3. så fint du gjort på din sida...idag skall jag och gubben på mässan :) Håller tummarna för att det går bra för Carina idag :)

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att få fylla hundra år. Att träffa släkten är något man skulle göra oftare.

    SvaraRadera